BUCURII DE IANUARIE - SĂPTĂMÂNA 2


Irina de la Dulce Casă ne-a provocat să privim cu bucurie și recunoștință spre viața de zi cu zi din prima lună a noului an.  Provocarea ei constituie un bun prilej de a începe cultivarea unui obicei care e asociat cu creșterea stării de bine și îmbunătățirea relațiilor pe care le avem cu noi înșine, cu cei dragi, cu ceilalți. 


Cea de-a doua săptămână din ianuarie a început cu o vreme primăvăratecă ce a îndemnat până și florile de pe balcon să își deschidă petalele și s-a încheiat cu o ninsoare în bună regulă, care ne-a luat pe toți prin surprindere. Prin urmare, nu e de mirare că în weekend am avut o poftă teribilă de a ieși la săniuș. Dar de unde să iei săniuș în Salonic, unde zăpada nu s-a depus nici măcar atât cât să îi faci abitir o fotografie? Soluția: am găsit pe You Tube niște înregistrări de la săniuș din Poiana Brașov și din câteva sate românești. Există acolo până și filmări cu trenuri din sănii, exact așa cum făceam când mintea ne era doar la joacă și nu aveam timp nici să mâncăm.



Lecturile mele au avansat bine zilele astea. Am terminat "Scrisori către Monica" a Ecaterinei Bănicioiu-Lovinescu, dar și "Călătorie într-un picior" a Hertei Müller. Ambele cărți surprind bine atmosfera sufocantă adusă de comunism în țara noastră. Recenziile lor sunt deja încărcate pe blog. 



Am început să citesc o carte despre scrisorile trimise de Heidegger către Hanna Arendt. E despre o iubire și o prietenie care i-a marcat pe amândoi. 

Printre bucuriile din săptămâna care a trecut, las aici câteva fotografii.








Printre motivele de recunoștință, aș vrea să menționez oamenii blânzi și buni care îmi sunt prieteni:

Pe G. B., cea care a apărut în viața mea in prima zi în care am ajuns pe pământ elvețian. Ea a fost și este o sursa inepuizabilă de întrebări ce ne ajută să explorăm viața noastră interioară, de blândețe și grijă!

Pe M. B. (I.), cea care îmi e de ani buni "soră" și pe care îmi e zi de zi dor să o iau în brațe! Ea e Minunea care le strânge zi de zi lângă ea pe două dintre cele mai iubite ființe de pe Pământ?

Pe T. C. , cea alături de care și plimbările, felinele, discuțiile despre cărți și despre viața au fost de multe ori însoțite de o lava cake!

Pe S. C. (P), cea care are cel mai blând mod de a arăta că îi sunt dragă!

Pe I. B. (G.), cea alături de care am învățat atât de multe când eram împreună la Iași. Am făcut schimb de cărți încă din primele săptămâni de facultate și mulți ani după! 

Pe C. N. (A.), cea care mă știe dintotdeauna și, în ciuda tuturor poznelor mele, mă accepta și mă iubește așa cum sunt! 

De fiecare dintre voi îmi e tare dor! 




 

Comments

Post a Comment

Popular Posts